Ułatwienie dla osób oferujących i poszukujących pracy przez internet
Centralna Baza Ofert Pracy, bo taką nazwę nosi nowy serwis, będzie funkcjonować jako
kolejna, ale bardzo użyteczna witryna dla obu stron istniejących na rynku. Pierwsza wersja
serwisu była skupiona wyłącznie na osobach szukających pracy – mogły one korzystać z
witryny podobnie jak z wielu innych, czyli wyszukiwać oferty, przeglądać je, kontaktować się
z pracodawcami. Niedawno jednak rozszerzono możliwości serwisu o opcje przeznaczone dla
pracodawców, a konkretnie o dodatkową zakładkę na stronie głównej. Jest to
„Wyszukiwanie pracowników”. Wyszukiwanie odbywa się na zasadzie przeglądania z
poziomu serwisu baz osób bezrobotnych zarejestrowanych we wszystkich Urzędach Pracy w
Polsce. Można więc wybrać m.in. lokalizację, wiek, płeć, miejsce zamieszkania pracownika,
jak również jego wykształcenie, doświadczenie i możliwości. Opcja jest bardzo interesująca,
bo nie wymaga od bezrobotnych niczego poza rejestracją w odpowiednim PUP-ie (co i tak
jest zalecane), nie muszą rejestrować się na stronie ani nigdzie załączać swoich życiorysów.
Potężne narzędzie
Chociaż funkcjonalności związane z tą opcją oraz ogólnie cały serwis są jeszcze bardzo
„młode”, już teraz widać, że będzie to potężne narzędzie do walki z bezrobociem w kraju.
Wyszukiwanie pracowników ułatwi pracodawcom odnalezienie właściwych ludzi na
konkretne stanowiska, a dzięki danym posiadanym przez Urzędy Pracy uda się z nimi łatwo
skontaktować. Potencjalni zatrudnieni są selekcjonowani już na starcie dzięki różnym
kryteriom wyszukiwania (np. staż pracy, doświadczenie, znajomość konkretnych języków),
więc nikt nie musi tracić czasu na darmo, jeśli po prostu się na dane miejsce nie nadaje.
Fajnie, że jeden serwis łączy dwie funkcjonalności. Na pewno będzie często odwiedzany, bo oferuje naprawdę dużo.
Super pomysł! To nawet lepsze niż serwisy, w których można utworzyć profil pracownika, bo zapewnia większą ochronę danych osobowych. Zamierzam korzystać i polecę znajomym.