czwartek, 22 lutego, 2024

Czas na świadome zakupy – Wrocław Fashion Outlet wspiera marki odpowiedzialne społecznie i działa na rzecz środowiska

Zatrzymanie postępującego zanieczyszczenia środowiska i idących za nim zmian klimatycznych to jedno z

najważniejszych wyzwań XXI wieku. Podołać mu starają się także producenci odzieży, którzy coraz chętniej wdrażają działania odpowiedzialne społecznie. Do poprawy stanu przyrody możemy więc przyczynić się m.in. poprzez dokonywanie świadomych zakupów. Jednym z miejsc ułatwiających to zadanie jest centrum Wrocław Fashion Outlet, które wspiera marki oferujące produkty wyprodukowane w zrównoważony sposób, a dodatkowo aktywnie działa na rzecz środowiska, m.in. poprzez akcje sadzenia drzew czy promowanie ekologicznego transportu.

Moda w służbie ekologii

Świadomość zmian klimatycznych i rosnącego zanieczyszczenia planety sprawia, że coraz więcej firm dąży do zminimalizowania swojego wpływu na środowisko. Dotyczy to również marek modowych, które nie tylko chętniej sięgają po naturalne tkaniny, powstające na bazie roślin uprawianych w sposób zrównoważony (przykładem może być bawełna organiczna), ale też ograniczają zużycie wody potrzebnej do produkcji czy wykorzystują surowce pochodzące z recyklingu. „Producenci coraz odpowiedzialniej podchodzą do tematu ochrony środowiska. Szereg firm ujmuje działania proekologiczne w swoich strategiach biznesowych, np. ograniczając produkcję plastiku czy wykorzystując włókna z ekologicznych plantacji. Istotną rolę zaczyna też odgrywać jakość samej odzieży – marki modowe chętnie stawiają dziś na wysokiej jakości materiały i staranne wykończenie, dzięki którym ich ubrania są w stanie posłużyć nam przez kilka sezonów. Takie podejście to korzyść nie tylko dla naszego portfela, ale przede wszystkim środowiska, do którego trafia mniej odpadów przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców. Dla Wrocław Fashion Outlet kwestia odpowiedzialności społecznej jest niezwykle ważna, dlatego w naszych działaniach chętnie promujemy marki podzielające te wartości”, zaznacza Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet. Właśnie ruszyła kampania „Feel Good Fashion”, która zachęca klientów do świadomych zakupów w myśl idei „wybierz lepiej i noś dłużej”.

Wroclaw Fashion Outlet stawia na marki działające w sposób zrównoważony

Jednym z wielu przykładów marek obecnych we Wrocław Fashion Outlet, dla których dobro środowiska ma szczególne znaczenie, jest adidas. Producent odzieży sportowej we współpracy z organizacją Parley, która pomaga chronić oceany poprzez zbieranie plastikowych odpadów na wybrzeżach i przekształcanie ich w wysokiej jakości produkty, zaprojektował kolekcję wykonaną z przetworzonego plastiku Parley Ocean Plastic. Jej elementem są m.in. sneakersy stworzone w 100% z recyklingu. Dodatkowo pudełka na buty oraz folie na ubrania także powstały z materiałów pochodzących z recyclingu. Kolejnego przykładu dostarcza marka Levi’s. Dzięki wdrożeniu zrównoważonego systemu produkcji WATERLESS od 2011 roku marka oszczędziła 4,2 miliarda litrów wody, a 9,6 miliarda zostało odzyskane lub użyte ponownie. Na docenienie zasługuje też wykorzystanie przez Levi’s bawełnianych konopii, Levi’s® WellThread, które pochodzą ze zrównoważonych upraw. Odzwierciedlaniem wdrażanych działań jest zresztą motto firmy: „Sięgnij po lepsze. Noś dłużej”. Z kolei marka Mayoral w myśl swojego motta „Loving the planet!” planuje do 2025 roku 50% swoich kolekcji tworzyć z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. W sezonie jesień-zima 2022 już 35% artykułów wyprodukowano przy udziale włókien ekologicznych, a dodatkowo producent stawia na materiały takie jak REPREVE®, czyli włókno poliestrowe wykonane z butelek plastikowych pochodzących z recyklingu, czy bawełna organiczna.

Świadome zakupy w odpowiedzialnym społecznie centrum

Wybieranie produktów, które powstały w zrównoważony sposób to istotny krok do poprawy stanu środowiska naturalnego. Równie ważne jest dokonywanie zakupów w sposób przemyślany, tak, by z jednej strony wymieniać garderobę, a z drugiej nie generować dodatkowych odpadów. „W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się idea slow fashion, czyli świadomego i rozważnego kupowania odzieży. Wiąże się ona m.in. z powstrzymywaniem się od kompulsywnego nabywania kolejnych, niepotrzebnych rzeczy oraz tanich ubrań słabej jakości, których albo nigdy nie założymy, albo będziemy zmuszeni wyrzucić je po zaledwie jednym sezonie”, wyjaśnia Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet. „Nasze centrum jako outlet premium to jedna z propozycji dla osób, którym ta idea jest bliska. Klienci mają tu możliwość zakupienia wysokiej jakości pełnowartościowych ubrań czy dodatków od renomowanych producentów, dla których zrównoważony rozwój ma szczególne znaczenie. Klientom podpowiadamy, jakie inicjatywy podejmują nasze marki na stronie internetowej centrum, a także umieszczamy specjalne oznakowanie na witrynach sklepów. Poza wspieraniem tych marek, sami działamy na rzecz naszego otoczenia. Od kilku lat prowadzimy akcję, której efektem są nasadzenia drzew we Wrocławiu. Promujemy też zrównoważony transport – na parkingu przed naszym centrum znajduje się nowoczesna stacja ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay, która pozwala na równoczesne ładowanie trzech aut. Prowadzimy również działania zachęcające wrocławian do przesiadania się na rowery”, dodaje Katarzyna Warzecha.

W czasach postępującego zanieczyszczenia środowiska i stale zwiększającego się zużycia zasobów naturalnych warto przyczynić się do maksymalnego ich ograniczenia, choćby poprzez zakupy w duchu slow fashion. Marki odzieżowe, którym bliskie są założenia zrównoważonego rozwoju odnajdziemy między innymi w centrum handlowym Wrocław Fashion Outlet.

Więcej na: wroclawfashionoutlet.com  

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Gant, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 265 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Biznes w Polsce

Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którzy chcą wykonywać w Polsce działalność gospodarczą, mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową
  • świadczyć transgranicznie usługi – bez rejestrowania działalności w Polsce
  • założyć w Polsce oddział lub przedstawicielstwo.

Państwami członkowskimi UE są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Włochy.

Państwami członkowskimi Europejskiego Obszaru Gospodarczego, poza państwami członkowskimi UE, są Norwegia, Islandia, Liechtenstein.

Własną firmę, dowolną spółkę handlową, oddział lub przedstawicielstwo mogą założyć w Polsce, także obywatele USA oraz Konfederacji Szwajcarskiej.

Umowy międzynarodowe Traktat o stosunkach handlowych i gospodarczych między Rzecząpospolitą Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki, sporządzony w Waszyngtonie dnia 21 marca 1990 r. oraz Umowa między Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z jednej strony, a Konfederacją Szwajcarską, z drugiej strony, w sprawie swobodnego przepływu osób umożliwiają zakładanie działalności gospodarczej przez obywateli Stanów Zjednoczonych Ameryki i Konfederacji Szwajcarskiej na takich samych zasadach, jak obywatele polscy.

Obywatele państw, które nie należą do Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową, jeżeli mają tytuł pobytowy, który do tego uprawnia
  • założyć w Polsce spółkę komandytową, komandytowo-akcyjną, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostą spółkę akcyjną i spółkę akcyjną
  • przystępować do spółki komandytowej, komandytowo-akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostej spółki akcyjnej i spółki akcyjną oraz nabywać i obejmować udziały lub akcje w tych spółkach
  • założyć w Polsce oddział przedsiębiorcy zagranicznego, jeżeli ratyfikowane umowy międzynarodowe podpisane z Polską nie wykluczają takiej możliwości.

Wykaz ratyfikowanych umów międzynarodowych można znaleźć na stronie Internetowej Bazy Traktatów, prowadzonej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Możesz prowadzić firmę jednoosobową samodzielnie, jeśli jesteś osobą pełnoletnią, bo tylko wtedy ponosisz pełną odpowiedzialność za swoje działania i masz pełną zdolność do podejmowania decyzji.

Osoby niepełnoletnie, które chcą prowadzić własny biznes, w wielu sytuacjach będą musiały korzystać z pomocy swoich ustawowych przedstawicieli. Najczęściej będą to rodzice.

Żeby założyć firmę jednoosobową, nie musisz być obywatelem lub obywatelką Polski.

Obywatele:

  • państw członkowskich Unii Europejskiej i państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą podejmować i wykonywać działalność gospodarczą w Polsce na takich samych zasadach jak obywatele polscy.
  • państw spoza Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą podejmować i wykonywać działalność gospodarczą na terytorium Polski na takich samych zasadach jak obywatele polscy, - jeżeli mają w Polsce, na przykład zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej czy zezwolenie na pobyt czasowy, wydane w określonym celu, na przykład w związku ze studiami.

Jak zgodnie z przepisami definiowana jest jednoosobowa działalność gospodarcza? Szukając odpowiedniej definicji należy zajrzeć do kilku aktów prawnych, m.in. ustawy o podatku dochodowym, ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz Ordynacji podatkowej. Zapisy jakie się w nich znajdują są w pewnej mierze do siebie podobne.

Zgodnie z nimi działalnością gospodarczą jest działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie wynikają m.in. z umowy o pracę, o dzieło, zlecenia, najmu czy sprzedaży praw autorskich.

Szczególnie wiele problemów przysparza określenie momentu, kiedy działalność zaczyna być ciągła i zorganizowana. Za ciągłość uznaje się nieprzypadkowe, regularne (a nie jednorazowe lub incydentalne) działania.

Z kolei działalność zorganizowana wiąże się z wykonywaniem szeregu następujących po sobie i powiązanych czynności, które mają na celu osiągnięcia zysku. Istotny jest tu fakt, że działalność wcale nie musi przynosić dochodu – decydujące może być, że jest tylko prowadzona w tym celu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *