Zatrzymanie postępującego zanieczyszczenia środowiska i idących za nim zmian klimatycznych to jedno z
najważniejszych wyzwań XXI wieku. Podołać mu starają się także producenci odzieży, którzy coraz chętniej wdrażają działania odpowiedzialne społecznie. Do poprawy stanu przyrody możemy więc przyczynić się m.in. poprzez dokonywanie świadomych zakupów. Jednym z miejsc ułatwiających to zadanie jest centrum Wrocław Fashion Outlet, które wspiera marki oferujące produkty wyprodukowane w zrównoważony sposób, a dodatkowo aktywnie działa na rzecz środowiska, m.in. poprzez akcje sadzenia drzew czy promowanie ekologicznego transportu.
Moda w służbie ekologii
Świadomość zmian klimatycznych i rosnącego zanieczyszczenia planety sprawia, że coraz więcej firm dąży do zminimalizowania swojego wpływu na środowisko. Dotyczy to również marek modowych, które nie tylko chętniej sięgają po naturalne tkaniny, powstające na bazie roślin uprawianych w sposób zrównoważony (przykładem może być bawełna organiczna), ale też ograniczają zużycie wody potrzebnej do produkcji czy wykorzystują surowce pochodzące z recyklingu. „Producenci coraz odpowiedzialniej podchodzą do tematu ochrony środowiska. Szereg firm ujmuje działania proekologiczne w swoich strategiach biznesowych, np. ograniczając produkcję plastiku czy wykorzystując włókna z ekologicznych plantacji. Istotną rolę zaczyna też odgrywać jakość samej odzieży – marki modowe chętnie stawiają dziś na wysokiej jakości materiały i staranne wykończenie, dzięki którym ich ubrania są w stanie posłużyć nam przez kilka sezonów. Takie podejście to korzyść nie tylko dla naszego portfela, ale przede wszystkim środowiska, do którego trafia mniej odpadów przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców. Dla Wrocław Fashion Outlet kwestia odpowiedzialności społecznej jest niezwykle ważna, dlatego w naszych działaniach chętnie promujemy marki podzielające te wartości”, zaznacza Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet. Właśnie ruszyła kampania „Feel Good Fashion”, która zachęca klientów do świadomych zakupów w myśl idei „wybierz lepiej i noś dłużej”.
Wroclaw Fashion Outlet stawia na marki działające w sposób zrównoważony
Jednym z wielu przykładów marek obecnych we Wrocław Fashion Outlet, dla których dobro środowiska ma szczególne znaczenie, jest adidas. Producent odzieży sportowej we współpracy z organizacją Parley, która pomaga chronić oceany poprzez zbieranie plastikowych odpadów na wybrzeżach i przekształcanie ich w wysokiej jakości produkty, zaprojektował kolekcję wykonaną z przetworzonego plastiku Parley Ocean Plastic. Jej elementem są m.in. sneakersy stworzone w 100% z recyklingu. Dodatkowo pudełka na buty oraz folie na ubrania także powstały z materiałów pochodzących z recyclingu. Kolejnego przykładu dostarcza marka Levi’s. Dzięki wdrożeniu zrównoważonego systemu produkcji WATERLESS od 2011 roku marka oszczędziła 4,2 miliarda litrów wody, a 9,6 miliarda zostało odzyskane lub użyte ponownie. Na docenienie zasługuje też wykorzystanie przez Levi’s bawełnianych konopii, Levi’s® WellThread, które pochodzą ze zrównoważonych upraw. Odzwierciedlaniem wdrażanych działań jest zresztą motto firmy: „Sięgnij po lepsze. Noś dłużej”. Z kolei marka Mayoral w myśl swojego motta „Loving the planet!” planuje do 2025 roku 50% swoich kolekcji tworzyć z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. W sezonie jesień-zima 2022 już 35% artykułów wyprodukowano przy udziale włókien ekologicznych, a dodatkowo producent stawia na materiały takie jak REPREVE®, czyli włókno poliestrowe wykonane z butelek plastikowych pochodzących z recyklingu, czy bawełna organiczna.
Świadome zakupy w odpowiedzialnym społecznie centrum
Wybieranie produktów, które powstały w zrównoważony sposób to istotny krok do poprawy stanu środowiska naturalnego. Równie ważne jest dokonywanie zakupów w sposób przemyślany, tak, by z jednej strony wymieniać garderobę, a z drugiej nie generować dodatkowych odpadów. „W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się idea slow fashion, czyli świadomego i rozważnego kupowania odzieży. Wiąże się ona m.in. z powstrzymywaniem się od kompulsywnego nabywania kolejnych, niepotrzebnych rzeczy oraz tanich ubrań słabej jakości, których albo nigdy nie założymy, albo będziemy zmuszeni wyrzucić je po zaledwie jednym sezonie”, wyjaśnia Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet. „Nasze centrum jako outlet premium to jedna z propozycji dla osób, którym ta idea jest bliska. Klienci mają tu możliwość zakupienia wysokiej jakości pełnowartościowych ubrań czy dodatków od renomowanych producentów, dla których zrównoważony rozwój ma szczególne znaczenie. Klientom podpowiadamy, jakie inicjatywy podejmują nasze marki na stronie internetowej centrum, a także umieszczamy specjalne oznakowanie na witrynach sklepów. Poza wspieraniem tych marek, sami działamy na rzecz naszego otoczenia. Od kilku lat prowadzimy akcję, której efektem są nasadzenia drzew we Wrocławiu. Promujemy też zrównoważony transport – na parkingu przed naszym centrum znajduje się nowoczesna stacja ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay, która pozwala na równoczesne ładowanie trzech aut. Prowadzimy również działania zachęcające wrocławian do przesiadania się na rowery”, dodaje Katarzyna Warzecha.
W czasach postępującego zanieczyszczenia środowiska i stale zwiększającego się zużycia zasobów naturalnych warto przyczynić się do maksymalnego ich ograniczenia, choćby poprzez zakupy w duchu slow fashion. Marki odzieżowe, którym bliskie są założenia zrównoważonego rozwoju odnajdziemy między innymi w centrum handlowym Wrocław Fashion Outlet.
Więcej na: wroclawfashionoutlet.com
Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Gant, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 265 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.