poniedziałek, 14 października, 2024

Czas na świadome zakupy – Wrocław Fashion Outlet wspiera marki odpowiedzialne społecznie i działa na rzecz środowiska

Zatrzymanie postępującego zanieczyszczenia środowiska i idących za nim zmian klimatycznych to jedno z

najważniejszych wyzwań XXI wieku. Podołać mu starają się także producenci odzieży, którzy coraz chętniej wdrażają działania odpowiedzialne społecznie. Do poprawy stanu przyrody możemy więc przyczynić się m.in. poprzez dokonywanie świadomych zakupów. Jednym z miejsc ułatwiających to zadanie jest centrum Wrocław Fashion Outlet, które wspiera marki oferujące produkty wyprodukowane w zrównoważony sposób, a dodatkowo aktywnie działa na rzecz środowiska, m.in. poprzez akcje sadzenia drzew czy promowanie ekologicznego transportu.

Moda w służbie ekologii

Świadomość zmian klimatycznych i rosnącego zanieczyszczenia planety sprawia, że coraz więcej firm dąży do zminimalizowania swojego wpływu na środowisko. Dotyczy to również marek modowych, które nie tylko chętniej sięgają po naturalne tkaniny, powstające na bazie roślin uprawianych w sposób zrównoważony (przykładem może być bawełna organiczna), ale też ograniczają zużycie wody potrzebnej do produkcji czy wykorzystują surowce pochodzące z recyklingu. „Producenci coraz odpowiedzialniej podchodzą do tematu ochrony środowiska. Szereg firm ujmuje działania proekologiczne w swoich strategiach biznesowych, np. ograniczając produkcję plastiku czy wykorzystując włókna z ekologicznych plantacji. Istotną rolę zaczyna też odgrywać jakość samej odzieży – marki modowe chętnie stawiają dziś na wysokiej jakości materiały i staranne wykończenie, dzięki którym ich ubrania są w stanie posłużyć nam przez kilka sezonów. Takie podejście to korzyść nie tylko dla naszego portfela, ale przede wszystkim środowiska, do którego trafia mniej odpadów przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców. Dla Wrocław Fashion Outlet kwestia odpowiedzialności społecznej jest niezwykle ważna, dlatego w naszych działaniach chętnie promujemy marki podzielające te wartości”, zaznacza Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet. Właśnie ruszyła kampania „Feel Good Fashion”, która zachęca klientów do świadomych zakupów w myśl idei „wybierz lepiej i noś dłużej”.

Wroclaw Fashion Outlet stawia na marki działające w sposób zrównoważony

Jednym z wielu przykładów marek obecnych we Wrocław Fashion Outlet, dla których dobro środowiska ma szczególne znaczenie, jest adidas. Producent odzieży sportowej we współpracy z organizacją Parley, która pomaga chronić oceany poprzez zbieranie plastikowych odpadów na wybrzeżach i przekształcanie ich w wysokiej jakości produkty, zaprojektował kolekcję wykonaną z przetworzonego plastiku Parley Ocean Plastic. Jej elementem są m.in. sneakersy stworzone w 100% z recyklingu. Dodatkowo pudełka na buty oraz folie na ubrania także powstały z materiałów pochodzących z recyclingu. Kolejnego przykładu dostarcza marka Levi’s. Dzięki wdrożeniu zrównoważonego systemu produkcji WATERLESS od 2011 roku marka oszczędziła 4,2 miliarda litrów wody, a 9,6 miliarda zostało odzyskane lub użyte ponownie. Na docenienie zasługuje też wykorzystanie przez Levi’s bawełnianych konopii, Levi’s® WellThread, które pochodzą ze zrównoważonych upraw. Odzwierciedlaniem wdrażanych działań jest zresztą motto firmy: „Sięgnij po lepsze. Noś dłużej”. Z kolei marka Mayoral w myśl swojego motta „Loving the planet!” planuje do 2025 roku 50% swoich kolekcji tworzyć z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. W sezonie jesień-zima 2022 już 35% artykułów wyprodukowano przy udziale włókien ekologicznych, a dodatkowo producent stawia na materiały takie jak REPREVE®, czyli włókno poliestrowe wykonane z butelek plastikowych pochodzących z recyklingu, czy bawełna organiczna.

Świadome zakupy w odpowiedzialnym społecznie centrum

Wybieranie produktów, które powstały w zrównoważony sposób to istotny krok do poprawy stanu środowiska naturalnego. Równie ważne jest dokonywanie zakupów w sposób przemyślany, tak, by z jednej strony wymieniać garderobę, a z drugiej nie generować dodatkowych odpadów. „W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się idea slow fashion, czyli świadomego i rozważnego kupowania odzieży. Wiąże się ona m.in. z powstrzymywaniem się od kompulsywnego nabywania kolejnych, niepotrzebnych rzeczy oraz tanich ubrań słabej jakości, których albo nigdy nie założymy, albo będziemy zmuszeni wyrzucić je po zaledwie jednym sezonie”, wyjaśnia Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet. „Nasze centrum jako outlet premium to jedna z propozycji dla osób, którym ta idea jest bliska. Klienci mają tu możliwość zakupienia wysokiej jakości pełnowartościowych ubrań czy dodatków od renomowanych producentów, dla których zrównoważony rozwój ma szczególne znaczenie. Klientom podpowiadamy, jakie inicjatywy podejmują nasze marki na stronie internetowej centrum, a także umieszczamy specjalne oznakowanie na witrynach sklepów. Poza wspieraniem tych marek, sami działamy na rzecz naszego otoczenia. Od kilku lat prowadzimy akcję, której efektem są nasadzenia drzew we Wrocławiu. Promujemy też zrównoważony transport – na parkingu przed naszym centrum znajduje się nowoczesna stacja ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay, która pozwala na równoczesne ładowanie trzech aut. Prowadzimy również działania zachęcające wrocławian do przesiadania się na rowery”, dodaje Katarzyna Warzecha.

W czasach postępującego zanieczyszczenia środowiska i stale zwiększającego się zużycia zasobów naturalnych warto przyczynić się do maksymalnego ich ograniczenia, choćby poprzez zakupy w duchu slow fashion. Marki odzieżowe, którym bliskie są założenia zrównoważonego rozwoju odnajdziemy między innymi w centrum handlowym Wrocław Fashion Outlet.

Więcej na: wroclawfashionoutlet.com  

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Gant, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 265 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Biznes w Polsce

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest z pewnością dużym wyzwaniem dla każdego młodego przedsiębiorcy. Niezależność jaką ona daje wiąże się z wysokim ryzykiem, wymaga wykazania się odwagą przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Już na wstępie przedsiębiorca musi wykazać się wiedzą z zakresu opodatkowania dochodów, finansowania przedsięwzięcia jak i tworzenia zaplecza dla własnej firmy.

Mało kto zdaje sobie sprawę, że po pierwszym roku prowadzonej działalności gospodarczej 1/4 jdg zawiesza lub likwiduje swoją działalność.

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najprostszą forma prowadzenia własnego przedsiębiorstwa, jej rejestracja w CEIDG jest darmowa. Można ją zarejestrować przez internet - wymóg posiadania konta ePUAP, lub autoryzując rejestrację odwiedzając najbliższy urząd gminy lub miasta. Forma jednoosobowej działalności gospodarczej nie wymaga tworzenia kapitału na start przedsiębiorstwa.

Zalety:

  • brak kosztów założenia działalności gospodarczej,
  • brak wymogów tworzenia kapitału przedsiębiorstwa,
  • elastyczność w otwieraniu, zawieszaniu i likwidacji działalności gospodarczej,
  • możliwość optymalizacji podatkowej poprzez wybór formy opłacania podatków,
  • niskie koszty obsługi księgowej,
  • ograniczone obowiązki sprawozdawcze.

Wady:

  • odpowiedzialność całym majątkiem za zobowiązania,
  • obowiązek odprowadzania składek na ubezpieczenia do ZUS,
  • konieczność podstawowej znajomości przepisów związanych z opodatkowaniem.

Przedsiębiorca, który rejestruje firmę, musi przypisać swoją działalność do określonego kodu w Polskiej Klasyfikacji Działalności, czyli wybrać kod PKD.

Kody są wykorzystywane w statystyce publicznej, ale mają też duże znaczenie praktyczne. Na przykład niektóre kody są powiązane z określonymi formami opodatkowania, obowiązkiem korzystania z kasy fiskalnej lub rejestracją VAT.

Wyszukaj taki kod, który najbardziej odpowiada temu, co chcesz robić. Wybierz jeden kod główny, czyli związany z działalnością, która powinna ci przynosić największe przychody, i dowolną liczbę kodów dodatkowych.

Co do zasady przedsiębiorcy mogą działać swobodnie. To znaczy, że nie potrzebują niczyjej zgody na prowadzenie konkretnej działalności.

Czasami jednak, aby prowadzić biznes, musisz mieć określone uprawnienia zawodowe posiadać określony sprzęt lub warunki lokalowe. Są też takie biznesy, które możesz prowadzić dopiero po uzyskaniu pozwolenia odpowiednich instytucji publicznych.

W tych przypadkach może ci być potrzebna licencja, koncesja, zezwolenie lub wpis do rejestru działalności regulowanej. Musisz się o nie postarać już po zarejestrowaniu firmy.

Polskie przepisy przewidują dużą swobodę prowadzenia działalności gospodarczej, co oznacza, że w większości wypadków możesz założyć firmę i prowadzić ją w wybranej przez siebie formie. Przeczytaj, kiedy trzeba spełnić dodatkowe warunki. Sprawdź, czy firmę może otworzyć cudzoziemiec, osoba niepełnoletnia lub emeryt.

  • Swoboda działalności gospodarczej
  • Cudzoziemcy
  • Emeryci
  • Osoby niepełnoletnie

Polskie przepisy przyznają dużą swobodę, jeśli chodzi o prowadzenie działalności gospodarczej. Zgodnie z Ustawą z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej jest wolne dla każdego na równych prawach.

Działalność gospodarcza to zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły.

W Polsce status przedsiębiorcy może mieć:

  • osoba fizyczna
  • osoba prawna
  • jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą.

Przedsiębiorcami są także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.

Pamiętaj! Ograniczenia w możliwości prowadzenia działalności gospodarczej mogą wynikać z wyroku sądu, który może zakazać konkretnej osobie prowadzenia określonej działalności gospodarczej.

W niektórych przypadkach prowadzenie działalności gospodarczej wymaga zgody odpowiedniego organu, czyli koncesji. Dotyczy to wykonywania działalności gospodarczej w dziedzinach mających szczególne znaczenie ze względu na bezpieczeństwo państwa lub obywateli albo inny ważny interes publiczny. Koncesji udziela minister właściwy ze względu na przedmiot działalności gospodarczej wymagającej uzyskania koncesji.

Koncesji potrzebujesz na przykład, jeśli chcesz wytwarzać lub obracać materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym.

Ważne! Przyznanie koncesji może być uzależnione od spełnienia szczególnych warunków, które mogą dotyczyć wykształcenia, wieku, niekaralności czy posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych.

W niektórych przypadkach przedsiębiorca musi uzyskać zezwolenie na prowadzenie określonej działalności. Zezwoleń udzielają lub odmawiają ich udzielenia odpowiednie organy. Dotyczy to na przykład wykonywania działalności polegającej na świadczeniu usług przewozu osób czy prowadzeniu apteki.

Podobnie jak w przypadku koncesji także uzyskanie zezwolenia może być uzależnione od spełnienia określonych wymagań, takich jak – na przykład – odpowiedni wiek, wykształcenie czy przejście testów psychofizycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *